Vi ägde studsen!

Idag så hopptränade jag Miramizz. 
Vi jobbade med lite styrke övningar och avståndsövningar och hoppade därför väldigt låga hinder.
Men jag hade i alla fall en studs med fyra hinder och 2,5 meter imellan (miramizz ocg sina kortissteg) där hindrena va runt 20-40 cm.
Och den studsen tog hon superbra! utan avsaktningar i mellan och vi kom aldrig fel inpå så att det blev något konstigt språng, visst åkte någon bom i backen ibland men hpn skärpte sig fort och kät dom ligga kvar.
Efter det tog vi bort ett studshinder och hoppades att avståndet skulle passa för ett galoppspårng till nästa hinder vilket det gjorde, så vi hade först två studshinder och sedan ett räcke som va lite högre typ 50-60cm.
 
Avslutade med en vanlig kombination med räcke in och räcke ut och där imellan ett galoppsprång, vi höjde då upp räckena till 60 och 65 cm.
 
Miramizz hoppade alla övningar flera gånger i båda varven och äverraskade mit rejält då hon va ganska jobbig när jag värmde upp, fick nämnligen jobba som en tok fär att få henne dit jag ville.
Jag är supernöjd och sånna här övningar ska vi göra fler gånger!
 
Ellie va med och fotade
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback