Hoppat Miramizz

 
 
Idag hoppade jag Miramizz, ska börja rida henne varje söndag nu så ska försöka få igång hoppningen lite.
Började i alla fall med att värma upp en stund, hade fokus på att hon verkligen skulle lyssna när jag la till skänkeln vilket gick sådär men några gånger va hon riktigt kvick. 
Hade bara ett hinder uppställt och jobbade med att hon skulle hoppa av när jag ville och inte när hon ville, samt att vi gick upp i höjd ganska snabbt så att hon skulle få in några bra språng vilket hon får vid 70 cm. 
Avslutade med ett skutt på 90 vilket gick superbra och jag satte själv då höjdrekord. :)
 Tyvärr fick jag även åka till backen två gånger idag då Miramizz hoppade av förtidigt och jag då inte va med i språnget men jag bara skrattade och hoppade upp igen. 
 
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback